Rzeczy już nie nowe, ale nadal bezcenne

Celebrujmy rocznicę urodzin Yogi Bhadżana

Corocznie obchodzimy urodziny Yogi Bhadżana. To jest bardzo przyjemna, kameralna sposobność do wspólnego śpiewu z wdzięczności za wszystkie te bezcenne nauki, którymi się z nami podzielił.

Jedenaście dni śpiewu: 15 sierpnia – 25 sierpnia

Przez jedenaście dni śpiewamy mantrę Guru Guru Łahej Guru, Guru Ram Das Guru  po 31 minut dziennie. Przywołujemy Guru Ram Dasa używając osobistej mantry Yogi Bhadżana. Dołączmy do globalnej społeczności duchowej dla wspólnego połączenia się z duchem Yogi Bhadżana i podziękowania za wszystkie błogosławieństwa, którymi tak szczodrze nas obdarzył. W wielu miejscach w każdym z tych dni ludzie zbierają się na zmianę w różnych domach na wspólny śpiew. Wspólne wibrowanie tej mantry, wspólny posiłek i rozmowy, celebrowanie życia i dziedzictwa Yogi Bhadżana zawsze jest szczególnym czasem dla uczniów i nauczycieli jogi, ich rodzin i przyjaciół.

Równoczesny śpiew mantry Guru Ram Das na całym świecie: 26 sierpnia

Dokładnie o godzinie 3 rano letniego czasu pacyficznego – o 12 w południe czasu polskiego, nasza ogólnoświatowa społeczność zaśpiewa jednocześnie mantrę Guru Guru Łahej Guru, Guru Ram Das Guru przez 11 minut. Będzie to stanowiło silne połączenie energetyczne z Guru Ram Dasem, Panem Cudów.

Szczególna poranna sadhana: 26 sierpnia – przekaz na żywo z Hacienda de Guru Ram Das

 

Jako poranną sadhanę w dniu 26 sierpnia śpiewamy przez 2,5 godziny Długie Ek Ong Kar. Tak, to jest długi czas, i pomaga, jeśli możemy śpiewać w grupie. Jeśli śpiewamy samemu, to wyobrażajmy sobie, że śpiewamy wspólnie z wieloma głosami. Jeśli nie mieliśmy wcześniej doświadczenia tej szczególnej sadhany, jest to doskonała sposobność. O tej ambrozyjskiej godzinie, pomieszczenie do sadhany w Gurudłarze w Hacienda de Guru Ram Das in Espanola, jest wypełnione joginami i joginiami pragnącymi skosztować nektaru tego szczególnego błogosławieństwa. Dołączcie ze swoją grupą i dajcie nam znać, jak wam poszło!

Tego roku Sikh Dharma zapewnia  Przekaz strumieniowy na żywo tej porannej sadhany, więc każdy może się przyłączyć, bez względu na to gdzie jest!

Krishna Kaur Video: Nauka porannego zaśpiewu (Długi Ek Ong Kar)

 

 

Kurs Internetowy "The Way of Ayurvedic Herbs" oferowany przez Karta Purkh Singh Khalsa, wydaje się być wspaniałą sposobnością dla wszystkich zainteresowanych splataniem wiedzy jogicznej i ajurwedycznej, co stanowiło bardzo ważny aspekt nauk i podejścia Yogi Bhadżana.

Dostępny jest bezpłatny webinar poprowadzony przez Karta Purkh S. Khalsę, godny obejrzenia, i stanowiący aktywne wprowadzenie do tego pełnego kursu, ale także oferujący mnóstwo fascynujących informacji i przepisów. Link jest podany poniżej, warto sie pospieszyć z obejrzeniem, bo nie jest jasne, jak długo będzie aktywny:

http://jaidevsingh.com/kp-khalsa/lessons-with-the-master/webcast-official

http://www.youtube.com/watch?v=5IH6DWRZuAI

 

40 dniowa Globalna Sadhana „Bądź światłem”

Jestem Ajeet Kaur, i jestem podekscytowana wybierając się w tę podróż z wami wszystkimi. Tak więc przez następne czterdzieści dni będziemy codziennie wykonywać medytację dla Linii Łuku, dostrajając się do siebie nawzajem z tego miejsca, gdziekolwiek się znajdujemy. Linia Łuku odnosi się do naszej zdolności bycia sobą w każdej sytuacji, bez względu co staje na naszej drodze. To jest nasza ochrona, to jest to pole otaczające nas, które pozwala, by cokolwiek, co na nas nastaje, nie mogło mocno na nas oddziaływać, i byśmy mogli być stali w tym, czym jesteśmy.

Jest to również miejsce, z którego możemy projektować na zewnątrz. Pozwala nam prawdziwie promieniować tym, co chcemy stworzyć na świecie, i kim chcemy być w tym świecie. Jest bardzo mocna medytacja dla oczyszczenia i wzmocnienia naszej linii łuku, i dla pogłębienia naszej zdolności do bycia sobą, i do pełnego wysyłania do świata tego światła, którym jesteśmy.

Zanim zaczniemy praktykę, zrobimy to, co zawsze robimy w Jodze Kundalini – dostroimy się przy pomocy Adi Mantry – Ong Nam Guru Dev Namo.

Pracując z tą medytacją dla Linii Łuku, będziemy śpiewać Narajan Szabaad. Narajan to święta woda, to woda tego co Boskie, która żyje w każdym z nas. Każdy z nas jest w tak wielkim stopniu wytworzony z tej wody, wody Nieskończoności. Kiedy wibrujemy tę wodę słowami szabaad, to przypominamy sobie samym, że jesteśmy tym Nieskończonym. I to wymywa wszelkie nieczystości, wszelkie wyzwania, wszelkie trudności i blokady, które utrzymujemy, i pozostajemy jedynie jako esencja tego, kim jesteśmy.

Podczas pierwszej części naszej medytacji, będziemy śpiewać Narajan Szabaad. Palce dłoni są zaplecione, kciuki stykają się czubkami, kierujemy kciuki do dołu, i umieszczamy mudrę nad głową. Oczy są niemal zamknięte, ledwo co otwarte, skierowane na czubek nosa. I zaczynamy śpiew szabaad.

 

naame nirandżan nire naraa-ien.
rasenaa simrate paape bilaa-ien. ||1||

naaraa-ien sabhe maahe niwaas.
naaraa-ien ghate ghate paregaas.
naaraa-ien kahetej narake na dżaahi.
naaraa-ien sejwe sagale fale paahi. ||1||

naaraa-ien man maahi adhaar.
naaraa-ien bohite sansaar.
naaraa-ien kahete dżame bhaage palaa-ien.
naaraa-ien dante bhaanej daa-ien. ||2||

naaraa-ien sade sade bakheszinde.
naaraa-ien kinej sukhe anande.
naaraa-ien pargate kino partaap.
naaraa-ien sante ko maahi baap. ||3||

naaraa-ien saadesange naraa-ien.
baaran baar naraa-ien gaa-ien.
basat agoczer gur mil lehi.
naaraa-ien ote naanake daase gaehi.

 

Imię Nieskalanego Pana jest Ambrozyjską Wodą.
Śpiewanie go językiem wymywa grzechy.

Pan przebywa w każdym.
Pan rozświetla każde i wszystkie serca.
Śpiewając Imię Pana, nie spada się do piekła.
Służenie Panu, przynosi wszelką owocną nagrodę. ||1||

W moim umyśle jest Wsparcie Pana.
Pan jest łodzią do przekroczenia oceanu świata.
Śpiewaj Imię Pana, a Posłaniec Śmierci ucieknie.
Pan łamie zęby Maji, wiedźmy. ||2||

Pan zawsze i na zawsze wybacza.
Pan błogosławi nas pokojem i błogością.
Pan ujawnił swoją chwałę.
Pan jest matką i ojcem swoich Świętych. ||3||

Pan, Pan jest Saadh Sangatem, społecznością Świętych.
Coraz to znów śpiewam pochwały Pana.
Spotkawszy Guru, osiągnąłem ten
niepojęty przedmiot, który uchwycił Niewolnik Nanak

Śpiew trwa około 24 minut.

 

Teraz przenieś dłonie krzyżując je na serce, prawa na lewej. Głęboki wdech i zatrzymaj ten drogocenny oddech na 15 sekund. Wydech. Ponownie wdech, zatrzymaj oddech na 13 sekund, wsłuchując się w echo tej mantry. Wydech. Ostatni raz głęboki wdech, zatrzymaj oddech na 8 sekund. Wydech, i zacznij śpiewać Narajan Szabaad. Po około 9 minutach zacznij śpiewać tylko słowo Narajan, z mocą, ż ośrodka pępka. (po pięciu powtórzeniach – wdech).

By zakończyć: Głęboki wdech, i na wstrzymanym oddechu naciskaj mocno ośrodek serca obiema dłońmi. Zaciskaj ciało i uciskaj każdą cząsteczkę dla równomiernego rozprowadzenia energii. Utrzymaj przez 10-15 sekund, a potem armatni wydech przez zaokrąglone usta. Powtórz w sumie trzykrotnie, Rozluźnij się. Zakończymy medytację tańcem. Dołącz do mnie, dla wyrażenia tej modlitwy, tej medytacji, swoim ciałem, jak tylko ty potrafisz, wysyłając swoją modlitwę w świat swoim ruchem.

Wideo z instrukcją do tej praktyki: http://www.youtube.com/watch?v=kSxFZ1pH_hc#at=17

 

Co do twojego wkładu w pozytywną zmianę w twoim własnym życiu. 
Normalnie mówiąc, ‘próbować’ i ‘mieć nadzieję’ są słabymi, przestarzałymi wymówkami, i biernymi strategiami rozpraszania się, usiłowania zwrócenia na siebie uwagi, i opóźniania.
Jeśli jednak wybierasz próbowanie, to wtedy próbuj naprawdę. Prawdziwie w to zainwestuj. I nie przestawaj próbować, i nie rób niczego poza próbowaniem, i próbuj znów, i próbuj znów. Każdy dzień, każdy krok, każdy oddech. Próbuj, i próbuj, i próbuj. Uczyń z tego pełnoetatowe zajęcie, i nigdy nie przestawaj próbować. Oddaj całą swoją istotę próbowaniu. Z gotowością, by umrzeć próbując.

I to samo dotyczy nadziei. Niech to nie będzie tylko połowiczna nadzieja; jak kiedy masz nadzieję, ale nadal wątpisz. Zamiast tego uczyń nadzieję swoją całkowitą modlitwą. Nadzieja, i nadzieja, i nie ustawaj w nadziei. Nie pozwalaj przejść ani jednej sekundzie, bez swojej pełnej i świadomej jasności tego, że wybierasz poddanie się absolutnej i bezwarunkowej nadziei. Niech nadzieja stanie się siłą napędową i znaczeniem twojego życia. Spraw, by nadzieja miała faktycznie prawdziwy, przemieniający wpływ na twoje życie.

Błogosławieństwa dla wszystkich.

Shiv Charan Singh

 

MANTRA I INSTRUKCJA DO MEDYTACJI NAD SUTRĄ NA ROK 2013:

Rozpoznaj, że ta druga osoba jest tobą:

Hamii Ham, Tumii Tum, Łahe Guru; I am Thine, in Mine, Myself, Łahej Guru

Pozycja i mudra: Siedź w Pozycji Łatwej z prostym kręgosłupem. Prawą pięść ułóż przy boku z palcem wskazującym skierowanym w górę , a lewą dłoń połóż na ośrodku serca. Można także wykonywać tę medytację siedząc plecami z partnerem.

Oczy: Oczy skupione na punkcie brwi.

Mantra: Śpiewaj wraz z nagraniem mantry Hamii Ham przez 11 minut.

 

 

PIERWSZA SUTRA I MANTRA HAMII HAM

Gurucharan Singh Khalsa, Dyrektor ds Szkoleń KRI

Sutra jest wypowiedzią, która splata ze sobą dwie dziedziny – skończone i Nieskończone – w świadomość wspierającą Jaźń. Ta sutra – Rozpoznaj, że ta druga osoba jest tobą – ma trzy wymiary: ja, ty i Tyś/Nieskończoność. Ta sutra mówi, że ty i każda osoba współdzielicie pewne wspólne jądro; pewien nieruchomy punkt, który jest ze swej natury nieskończony. On zarówno poprzedza jak i przekracza nasze normalne poczucie czasu i przestrzeni, a mimo to rodzi wszystko, co jest doświadczane w czasie i przestrzeni. Jest podobny do tego, co fizycy nazywają pustką kwantową. Jest to nieporuszoność pustki, z której powstają wszystkie rzeczy. Wchodzimy w to stwarzając stan siunija w medytacji i modlitwie.

Kiedy ta Jedność wyraża się, przyjmuje formę biegunowości. Podstawowa biegunowość to ty i inni. Ty i ja. Bez nieporuszoności i głębi w naszym sercu, te dwa wydają się różne, przeciwstawne lub bez związku. Ale kiedy dostrajamy się do głębi będącej w naszej własnej świadomości (Hamii Ham) oraz słuchamy głębi w tej drugiej osobie (Tumii Tum) i kładziemy obie te wrażliwości przez Nieskończonym (Wahe Guru), to zostajemy pomnożeni.

Mantra, której używamy z tą sutrą— Hamii Ham, Tumii Tum, Łahej Guru; I am Thine, in Mine, Myself, Wahe Guru—posiada pewną subtelną strukturę swojego dźwięku, rytmu i układu. Wibrujemy ją z wnętrza naszego serca, i wsłuchujemy się w nasz dźwięk i stapiamy się w nim. Jest w tym śpiewie pewien energetyczny rytm na 3,5. To nie oznacza jedynie rytmu w sensie taktowania, czyli tal. To oznacza energetyczny gest tego śpiewu w jego znaczeniu, energii i projekcji.

Nie ma silniejszej afirmacji niż Hamii Ham, Tumii Tum, Łahej Guru; I am Thine, in Mine, Myself, Łahej Guru dla poczucia i przejawienia subtelnego wglądu tej sutry.

I am Thine, in Mine

Gdy mówimy, “I am thine, in mine” (jestem Twym w mym) to projektujemy na zewnątrz naszą świadomość i łączymy ‘moją’ osobistą jaźń z poczuciem Nieskończoności – z Tyś. I to jest moje ‘Tyś.’ To jest moje połączenie.

Myself

Wtedy mówimy “MySelf!” (ja, ja sam) W tym połączeniu staliśmy się całkowici, a więc oznajmiamy rzeczywistość naszej Jaźni. Poświadczamy i potwierdzamy naszą rzeczywistość. Jesteśmy klarowni, podniesieni, oświetleni i rzeczywiści. Rozumiemy co łączymy. Jestem Twym w moim. Przemawiamy w bezpośredniej rozmowie z Nieskończonością Jaźni.

Łahej Guru

Potem przemnażamy tę rzeczywistość do Nieskończoności przy pomocy Łahej Guru. Ta afirmacja zabiera nas z biegunowości do Jedności, do Nieskończoności. Brzmienie i składnia tych dźwięków wprawiają nas w związek, urzeczywistnienie i oznajmienie.

Hamii Ham

Kiedy mówimy Hamii Ham, to jest to głębia mojego własnego poczucia jaźni i świadomości. To wymaga ośrodka serca.

Tumii Tum

Potem mówimy Tumii Tum i projektujemy tę głębię Drugiego – tej drugiej osoby, drugiej rzeczy, nieznanego drugiego. Wchodzimy w związek – w Tantrę Boskiej gry i mocy.

Łahej Guru

Jeszcze raz potęgujemy tę biegunowość do Nieskończoności przy użyciu Łahej Guru. Urzeczywistnienie i ucieleśnienie sutry „Rozpoznaj, że ta druga osoba jest tobą” jest uznawane (poza wszystkimi naszymi świadomymi I podświadomymi oporami) i osiągane z łatwością. Wszystko co jest wewnątrz i wszystko co jest na zewnątrz schodzi się razem i zostaje rozszerzone w Łahej Guru. Angażują ośrodki serca i gardła. Przy dźwięku hej jest odczuwany łagodnie przepływ mocy i energii w punkcie brwi, dla dopełnienia tej projekcji na zewnątrz.

W ten sposób przychodzi klarowność umysłu. Przychodzi poczucie powodu bycia osobą i celu życia. I powstaje dogłębne poczucie więzi z innymi ludźmi i z Wszystkim co Jest. 

 

Języki

Witrynę napędza Drupal, system zarządzania treścią o publicznie dostępnym kodzie źródłowym